De Reis en de Eerste dag - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Benjamin Heemskerk - WaarBenJij.nu De Reis en de Eerste dag - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Benjamin Heemskerk - WaarBenJij.nu

De Reis en de Eerste dag

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

16 Oktober 2019 | Zuid-Korea, Seoel

Hallo allemaal
Hier dan mijn eerste verslag.
Het is hier nu 20:06.

Dinsdag 15 oktober 2019
Ik ben om 07:45 van huis vertrokken.
in de trein ontmoette ik mijn ouders en we gingen op weg naar Schiphol.
Daar aangekomen konden we rustig inchecken en langs de bagage check.
Na een lekker bak koffie zijn we naar de gate gewandeld en gaan boarden.
Het vliegtuig naar Helsinki Airport was helemaal vol maar we vlogen netjes op tijd richting Helsinki.we vlogen met 2uur en 20 minuten later kwamen aan op een heel druk Helsinki airport daar moesten we een kleine 3 uur wachten op de vervolg vlucht naar Seoul.
de vlucht naar Seoul verliep goed op een 3 keer luchtzak dat is een kleine vrije val na.
we kregen 2 maaltijden in het vliegtuig diner de keuze was Kip met rijst en salade of Aardappelpuree met asperges en gehaktballetjes.
ook kregen we er een broodje bij.
2 uur voor de landing in Seoul kregen we ontbijt dat bestond uit:
gebakken aardappeltjes met roer ei zoet zure saus.
ook kwamen de stewardessen regelmatig langs met drinken.
en wat doe je verder op zo een lange vlucht?
Films kijken,slapen wat lezen.
om 08:00 kwamen we aan op Seoul Incheon airport.
eerst langs de douane en daarna bagage ophalen en geld opnemen.
de taxi chauffeur stond al klaar met een groot papier in aan het hek waar hij stond met Fam Heemskerk er op.
De Taxi rit duurde ruim een uur.
dat we pas om 15 uur konden in checken.(uiteindelijk kon dit om 14:00)
Dus we zijn maar meteen opstap gegaan bagage bij de receptie achtergelaten.
We zijn meteen naar de grootste winkelstraat gelopen die ook heel erg toeristisch is. echt heel veel leuke winkeltjes,restaurantjes, maar ook erg veel streetfood.
overal waar je loopt ruik je eten.
om 13:15 zijn we terug gelopen naar het Hotel. om 14:00 konden we dan naar onze kamer, we kregen een pasje om de kamerdeur te open
deze moet je daarna in een houderstoppen om de stroom te activeren op de kamer. ook heb je het pas je nodig om de lift te bedienen ik zit op de 7e etage en met mijn pasje kan ik dus ook alleen naar de lobby en de 7e etage.
na 3 uur te hebben gerust zijn we de stad weer ingegaan om te gaan eten. we zijn in een restaurantje gaan eten midden in de drukke winkelstraten dat was erg leuk en lekker mijn vader en ik hadden noodles met kip en een soort teriaky saus maar dan op zijn Koreaans en mijn moeder had Bimbimbab dat is een groente gerecht met ei en vlees en vrij pittig.
ook kregen we Kimchi dat is een Koreaans bijgerecht wat bestaat uit gefermenteerde witte kool met heel veel rode pepers en knoflook.
Na het eten zijn we nog even rond gaan lopen het was inmiddels donker geworden en seoul in de avond is echt fantastisch alle verlichting en ook de sfeer is er erg goed overdag trouwens ook.
Engels spreken ze nog steeds erg weinig en voor een stad als
Seoul toch wel wat apart.
Na een wandeling van een 45 minuten zijn we weer terug naar het hotel gegaan.
Morgen om 08:00 ontbijt en dan weer er op uit
morgen weer een nieuw verslag

  • 16 Oktober 2019 - 13:44

    DW:

    Yay! Leuke dag man! Ben benieuwd wat er volgt! Have fun op de volgende dag!

  • 17 Oktober 2019 - 08:44

    Hester:

    Klinkt als een goed begin van een mooie reis. Heel veel plezier en geniet van alles wat op jullie pad komt.

  • 17 Oktober 2019 - 10:27

    Caro Van Gurp:

    Lange maar goede heenreis gehad zo te lezen en gelijk lekker actief daar ! Mooie reis samen met je ouders toegewenst Benjamin !

  • 06 November 2019 - 06:25

    Jannie Hietland:

    Hallo Benjamin, hetis wat laat mijn reactie, maar de reden weet je!
    Ik wist nl.niet datje een blog bijhield.
    Nu ben ik in Israel en heb lekker de tijd om aandachtig te gaan lezen hoe het je verging op je reis naar Zuid Korea.
    Ik neem er lekker de tijd voor.
    Voelde het voor jou ook heel bizonder om in je geboorteland terug te zijn?
    Je schrijft mooi en uitgebreid. Zo krijg ik een goed beeld!
    Beter laat dan nooit.morgen dag 2
    Groetjes, Jannie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Benjamin

Actief sinds 18 Jan. 2019
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 2595

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2019 - 29 Oktober 2019

zuid-Korea Reis 15-10 t/m 29-10 2019

Landen bezocht: