Dag 2 in Zuid-Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Benjamin Heemskerk - WaarBenJij.nu Dag 2 in Zuid-Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Benjamin Heemskerk - WaarBenJij.nu

Dag 2 in Zuid-Korea

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

17 Oktober 2019 | Zuid-Korea, Seoel

Afgelopen nacht was de eerste nacht in het Aventree Hotel in Seoul.
om 08:00 ontbijt in het restaurant in de kelder van hotel.
In dit hotel is er een ontbijt buffet bestaande uit:
Zoete kadetjes,toast daar bij boter en Aardbeien Jam,Roerei,warme groenten, Frietjes,nasi,zeewier soep en creme soep, en daarnaast ook nog Yogurt met cornflakes,chocoflocs enz en verse fruit sappen koffie/thee
heel uitgebreid. Het klinkt misschien gek warm eten zo vroeg in de ochtend maar het smaakt heel goed.
om 09:30 zijn we Seoul in gegaan we zijn in de richting van de Namdaemun Markt. onderweg daarna toe kwamen we langs de Jongro Tower, een beekje met een waterval en langs de oever kun je lopen en was er ook wat kunst te zien gemaakt van bijvoorbeeld frisdrank blikjes.daarna kwamen we langs het Deoksugung Paleis. Zuid-Korea is heel lang een koninkrijk geweest
bij het paleis was net de wisseling van de wacht wat heel erg leuk is om te zien.
Na een kop koffie te hebben gedronken zijn we via de oude stadspoort naar de Namdaemun markt gelopen een wijk met allemaal kraampjes en kleine winkeltjes waar je van alles kunt kopen van foto camera,s tot souvenirs.
daar hebben we een hele tijd rond gelopen en genoten van alle indrukken. Ik moet eerlijk zeggen alle indrukken die ik zie doen me veel en het ontroert me ook.
na de markt te hebben verlaten zijn we over een brug gelopen
een hele bijzondere brug want je hebt er een prachtig uitzicht maar er staan ook een hele boel planten en bomen op en ook Piano,s
wel 3 ik heb er 1 even bespeeld was super leuk.
daarna zijn we gaan kijken bij het centraal station van
Seoul wat niet alleen een trein station is maar er is ook een compleet winkel centrum om heen gebouwd.
na dat gezien te hebben zijn we terug gelopen naar het Deoksugung
paleis.
Om het paleis te bezichtigen (het is nu een museum)
betaalde we omgerekend €0,75 cent p.p
het is het kleinste paleis van de 3 paleizen in Seoul.
maar het was zeker de moeite waard om te bekijken.
en je kunt er lezen over de geschiedenis van Zuid-Korea
de vertalingen waren in het Japans Chinees en Engels.
Na het Paleis zijn we terug gegaan naar het Hotel hebben daar een uurtje gerust en zijn daarna uit eten gegaan in een eethuisje naast het hotel. het eten was super lekker een soort van Koreaanse nasi met in reepjes gesneden groente,omelet,Koreaanse paddenstoelen en plakrijst en een scherpe saus. bij die Koreaans en nasi kregen we een creme soep met het groene blad van de rettich(retich is een wortel en smaakt wat naar radijs).
als bij gerechten krijg je standaard Kimchi daarbij kregen we een soort groene paprika met het saus er over.
Ik heb bij het eten een heerlijk Koreaans biertje gedronken dat is heel licht van smaak. Mijn vader heeft bij het eten Soju gedronken dat is Koreaanse rijst jenever.
Na het eten zijn we weer terug gegaan naar het Hotel en ga ik nog even lekker ontspannen.
ook morgen word weer een drukke maar leuke dag.
Na morgen verlaten we Seoul en gaan we verder reizen door Zuid-Korea.

• 17 Oktober 2019 - 15:22

DW:

Yay! Was weer een leuke dag zo te zien!

• 19 Oktober 2019 - 12:43

Cora En Rinus:

Mooie foto's fijn om te mogen meegenieten. Heel veel plezier!!